Pedig ezekben az ügyekben ő volt a főszereplő vagy az egyik főszereplő, s nem is túlságosan rég még széles mosollyal nyilatkozott. Néha a polgármester mellett, alpolgármesterként és/vagy országgyűlési képviselőként, avagy önállóan, egyedül, amolyan projektgazdaként. A pécsi közvilágítás modernizálását elnyerő vállalkozás (Elios of course) kiválasztásában döntő szerepe volt, formailag mindenképpen.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A használt holland Volvo-buszokról Csizi Péter (35) már hallgat egy ideje, kb. pont azóta, mióta áll a bál miattuk. Azóta az egyik (ha nem a) kedvenc pécsi témájában, azaz a helyi buszközlekedés ügye, a pécsi buszcsereprogram kérdésében már nem jelenik meg a nyilvánosságban. Kivéve, hogy a legeslegújabb kampányújságjában azért a buszcsereprogramot megelítette. 

Habár úgy volt, hogy a tervezett (elvileg leendő) pécsi elektromos (esetleg hibrid) buszok közül néhány még megérkezik a választás előtt, és Csizi adja át őket, de egyelőre ez sem történt meg. Információink szerint, ezt amiatt nem is bánják, mert most állítólag a Fidesz pécsi belső köre és tanácsadói szerint sem túl jó ötlet buszokkal fotózkodni, pláne Csizinek, aki újabb négy év mandátumot kér magának a Parlamentben. És, akinek a neve Pécsett egybeforrt a buszközlekedéssel kapcsolatos politikai ügyekkel az elmúlt években.

Nézzük is csak! Cikkek olvashatók erről ITT vagy ITT, illetve ITT vagy éppen ITT.

 

Fotó forrása: Pecsma.hu 

 

Csakhogy azóta kiderült, hogy akár az ezermillió (egymilliárd) forintot is közelítheti az az összeg, amely kárt már rendőrségi/ügyészségi nyomozás során is keresnek.  Mivel a pécsi használt hollandiai Volvo-buszflotta kapcsán több büntetőügy is indult, ráadásul Hollandiában, az egyik a terrorizmus és pénzmosás gyanúja, a másik vesztegetés és hivatali visszaélés gyanúja miatt.

 

Fotó forrása: Dunántúli Napló

 

Csizi Péter, a lelkes buszátadó, buszos ügyekben nyilatkozó fiatal pécsi politikus, a használt hollandiai Volvo-flotta egyik fő pécsi fogadója-bemutatója a fenti események óta nagyjából csak annyit beszélt buszokról, amikor a tavaly év végére akár 9,5 milliárdosra duzzadt pécsi hiány kapcsán nyilatkozott a baráti sajtónak, hogy ez az egész a szocialisták elmúlt nyolc éve és buszkiszervezési ügye miatt van.

De Csizi Péter nem kivételez a buszos témával. Van még olyan ügye, amelyet láthatóan szeretett, és szívesen állt oda, ha legény kellett a gátra, és be kellett jelenteni a jó hírt. Ilyen volt például előbb a Zsolnay-gyár, majd a Ledina Kerámia ügye is.

Ő, Csizi Péter mutatta be annak idején a sajtónak Bachar Najarit, mint a Zsolnay-gyár befektetőjét, megmentőjét. Majd aztán a Zsolnay-puccs után ő volt az, aki felutaztatta a Parlamentbe az akkor már csak volt Zsolnay-dolgozókat, de már büszke Ledina Kerámia-munkásokat, hogy eldicsekedjen velük, és méltassa érdemeiket és bátorságukat.

 

A PécsMa tudosítása szerint részben ezeket mondta Csizi a Parlamentben

? Bátor tettük illeszkedik ahhoz, amit Pécs város polgármestere és a magyar kormány az elmúlt hetekben a Zsolnay érdekében tett. Hiszen Páva Zsolt polgármester a többségi tulajdonos által felhalmozott 100 milliós hitel, banki tartozás, közműtartozásból fakadó gazdasági bizonytalanság, a többségi tulajdonos órautánzási botránya és ingatlanapportját követően úgy döntött, hogy Magyarország kormányához fordul, és kérte a kabinettől, hogy nyilvánítsa stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté a Zsolnay-gyárat és a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt.-t. Míg a kormány, és ezáltal Pécs városa döntése jogi védelmet adott a Zsolnaynak, addig a dolgozóknak a lépése fizikai védelmet biztosított e nemzeti kincsünknek – hangsúlyozta.

Csizi Péter szerint a dolgozók azok, akik őrzik a Zsolnay-örökséget, az ő kezükben a tudás, s az ő szellemiségük az, ami a Zsolnay értékét adja a jövőben.

 

Amióta azonban nagyjából kiderült az, hogy a Zsolnay/Ledina ügyben is a városvezetés, Páva Zsolt, illetve Csizi Péter és esetleg még Bánki nyakába szakadhat a baj a balul elsült Zsolnay-puccs után, ő abból az ügyből is, úgymond kivonult.

Nem szólalt meg Csizi jó ideje a közvilágítás-korszerűsítés ügyében sem, pedig annak idején, 2014-ben pécsi alpolgármesterként ő vezette azt a bizottságot, amely a pécsi közvilágítás-korszerűsítési pályázatokat elbírálta.

Amikor tehát a sötét fellegek elkezdtek gyülekezni ezen ügyek felett, a fiatal politikus  is megszűnt (legalábbis látszólag mindenképpen) témagazda lenni azokban.

Viszont a volt pécsi alpolgármester, jelenlegi országgyűlési képviselő most újra szeretné elnyerni a választók bizalmát Baranya 1-es számú választókerületében. Így hát a kormánybarát helyi sajtóban nyilatkozott. Ezekből és más, közelmúltbéli megnyilatkozásaiból vesszük ki azt, hogy Csizi Péter a Volvo-buszok/Zsolnay/Elios témákat mire is cserélte fel: szívesebben beszél most a menekültekről, Sorosról, sőt az ?elmúltnyolcévről? – no nem a Fidesz elmúlt nyolc évéről, és a pécsi Fidesz elmúlt kilenc évéről, hanem még a szocialistáékéról. Például ITT vagy ITT, illetve akár ITT is.

És hát olyan tervekről, nagyszabású projektekről is szót ejt ő is, és más pécsi párttársai is, amik majd lesznek később, valamikor, vagy indulnak majd el valamikor, tényleg és biztosan.

Ok, a közelmúltban volt olyan eredmény, amit a pécsi városvezetés valóban sikernek könyvelhet el, fel tudott mutatni: ilyen az új egyesített kertvárosi orvosi rendelőintézet. Ami egy fontos és jó dolog, és sok ember életét fogja megkönnyíteni.

Csizi persze jogilag nem tagja a városvezetésnek, de a pécsi tanácsadó/irányító/koordináló testületben elnök. Akkor is, ha annak a megválasztása nagyon érdekes jogi helyzetet jelent, felhatalmazása finoman szólva megkérdőjelezhető. Amikor bejelentették a működését, felállítását, akkor csak a Fidesz pécsi frakciójának a döntése szólt arról, a pécsi közgyűlés vagy városi bizottság elé nem vitték be. Mindenesetre Csizi ennek az ügynek is a témagazdája. Most legalábbis, hiszen ez most még pozitívnak tűnő ügy teljesen – reméljük, így is marad.

És tényleg megoldott Páva és Csizi egy több évtizedes problémát: a 25 emeletes pécsi Magasházét, annak lebontásával – mármint ?Orbán Viktortól? kaptak bőven pénzt rá, abból fizették a bontást. Igaz, az nagyjából már másfél éve befejeződött, és ?csak? egy parkot kellene/kellett volna a 25 emeletes helyén kialakítani. Hadd ne mondjuk, hogy Csizi ott volt akkor, amikor a kvázi pozitív eredmény volt, amikor elkészültek rendben a bontással, és ő nyilatkozott később arról is, hogy lesz szép új park a helyén.

Az, amit 2018 tavaszára ígértek, de csak nem akar – nem, nem elkészülni, hanem elkezdődni a projekt. Igaz, nem csak parkot terveztek oda, hanem szociális helyiséget, utcabútorokkal, közvilágítással (!), fásítással, és egy cukrászda/fagyizó/kávézó épületével. Még egyszer: a városvezetés és Csizi ígérete szerint 2018 tavaszára átadták volna a parkot.

Csizi Péter volt pécsi alpolgármester, jelenlegi fideszes országgyűlési képviselő is úgy lehet a hírekkel ezek szerint, mint azért nagyon sokan mások is: úgy tűnik, csak a  jó híreket szereti. Mármint, ha abban ő is szerepel, amelyben odaállhat egy jó hír mellé politikusként.

Csizi elmúlt négy évének eredményességét, pontosabban – és ezt tényleg nagy sajnálattal mondjuk – eredménytelenségét szerintünk semmi sem bizonyítja jobban, mint a saját korábbi választási szórólapja. Még akkor is, ha ahhoz hozzá vesszük az azóta legalább már átadott kertvárosi orvosi rendelőt is, azt mondhatjuk, hogy szegényes, sőt sajnos röhejes a lista, amit mint eredményt felsorol. Röhejesség vs. 4 év egy megyeszékhely életében, a Dunántúl legnagyobb városa életében.

 

 

A négy év eredményei közt említi ugyanis a szórólapon (azaz kiemelt helyen) a Guinnes-világrekord sétányt, ahol gyerekekkel együtt ültetett virágot, nagyon sokat, nagyon rövid idő alatt. A pécsi tv-torony kivilágítását (Kivéve Komló!) is itt sorolja fel. (Nekünk ugyan nem hiányzik, de Csizi volt, aki a városháza lapjában azt ígérte, szavazhatnak majd a pécsiek a tv-torony színeiről, és ami a legjobban tetszik majd a népnek, az lesz majd állandóan látható.) Az érdemek, fejlesztések, teljesült ígéretek közt hanyag eleganciával említi Csizi a munkahelyek létesítését. Számot azonban (oda) nem írt, hogy szerinte hány munkahely jött létre, és ez mennyiben köszönhető neki vagy más politikusnak és miért is.

Az ipari park ugyan elkészült, de gyártócsarnokok, pláne új munkahelyeket biztosító cégek nem népesítették be. Az ígért akvapark építése nem kezdődött el (ami talán még szerencse is), a nemzeti kosárlabda akadémia talán majd év végére, vagy jövő tavaszra nyer végleges formát, az új vásárcsarnoknak is állnia kellene már, de legalábbis építeni. Csúszik az ígéretekhez képest nagyon is jelentősen mindkét autópálya-projekt, az M6-os és az M60-as meghosszabbítása is. A repülőteret végül nem adták el, és egyelőre még nem is vették bérbe, de a Csizi Péter által ígért és vitt járatbeindításból sem lett semmi nagy sajnálatunkra. Az uránvárosi kispiacot majd most már tényleg, becsületszóra felújítják, ezt épp csütörtökön jelentették be fideszes politikusok. Habár tervben volt, és ígéret szólt rá, a pécsi egypúpú felüljáró felújítása sem kezdődött el, ez országos szerv, a közútkezelő döntése, éppen ezért várható el az országgyűlési képviselőktől az eredményes lobbi e tekintetben. A horvát színház nagyjából már készen van, de hiába jelentették be azt is, hogy most már aztán nyitják a kapukat, nem lesz még idéán áprilisban sem előadás az Anna utcában, pedig már az utolsó ismert határidőn rég túl vagyunk (hacsak csendben, szinte fű alatt nem történt módosítás), és az eredeti költségeket is igencsak jelentős összeggel, több száz millióval megnövelték. A tv-torony kivilágítás, mint írtuk, sikerült, vagy félig mindenképpen (ja, nekünk talán a finn színekben pompázó torony tetszett, akkor már, és ha már mindenképpen kellene valamit mondani), de a környékének a rendbetétele sem történt meg. Igaz, itt is van olyan projektelem, amit nagyon is érdemes lenne átgondolni, gondolunk itt a régi, elhagyott épület felújítására, a lebontása helyett. A Tüskésréten sincs még korántsem olyan helyzet, mint amit ígértek, és hát a múlt őszre ígért kezdés után a repülőgyár építését is megkezdték a tavasszal, úgy-ahogy, és már (ezt is a napokban persze 

 

 

Csizi egyik (volt) kedvenc témája, a buszközlekedés is egyre inkább országos ügy, hiszen elhangzott most olyan ígéret Kósa Lajostól Pécsett, hogy tárgyalni fognak még az idén az állami átvételről avagy éppen az állam esetleges nagyobb anyagi szerepvállalásáról, de az biztos ettől függetlenül, hogy a pécsi önkormányzat több száz millió forinttal ad majd kevesebbet idén a költségvetés szerint a Tüke Busznak, mint tavaly. És a sort sajnos még lehetne folytatni, tovább sorolni az ilyen ügyeket.

 

Csizi Péter neve, bármennyire nem akarta, illetve nem akarta később, mára szinte egybeforrt a használt Volvo-buszokkal és a buszcsereprogrammal, a városi-önkormányzati ügyekben való feltűnő szerepvállalásai miatt a pécsi önkormányzat csődközeli helyzetével, a meg nem valósult, csúszó programokkal, a munkahelyteremtéssel kapcsolatos, sokak szerint kudarcnak minősíthető helyzettel, és így tovább. Így pedig, bármennyire is ő volt Bánki Erik egykori titkára, töltött már el két ciklust a Parlamentben, volt alpolgármester, és próbálta magához ragadni a kezdeményezést a kevés pozitív ügyben, neki nem lesz könnyű dolga képviselő-jelöltként. Főleg nem úgy, hogy egyik fő kihívója, vagy a kihívója Mellár Tamás.

 

 

KategóriákMETÁL