Nagy gépek leszállására is alkalmassá tennék a pogányi légikikötőt. Konkrétumokat egyelőre nem lehet tudni, sem a fejlesztés módjáról, idejéről és összegéről sem.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A pécs-pogányi repülőtérrel kapcsolatos hírt Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára jelentette be pénteken, Budapesten. Annak a sajtótájékoztatónak a részeként, amely a Hauni pécsi üzemének 5,7 milliárdos fejlesztéséről, és egyebek mellett 100 új munkahely létrehozásáról szól.

Az MTI tudósításában olvasható, hogy Magyar Levente szerint a Dél-Dunántúl fellendülése jelentős részben a kormány szerepvállalásával kezdődhetett meg és folytatódhat a következő években is. Az államtitkár a helyi infrastrukturális beruházásokat, elsősorban az autóút-hálózat bővítését, illetve a pogányi repülőtér fejlesztését említette.

A növekedési kilátások szerinte nemcsak Pécsett, hanem az ország egészében kedvezőek, a magyar gazdaság fejlődésében pedig a német gépipari befektetések jelentős szerepet játszhatnak.     

A fenti hír azt is jelenti, hogy rövid időn belül immáron másodszor hangzott el nyilvánosan és hivatalosan a pécs-pogányi repülőtér fejlesztése, vagy bővítése, esetlegesen az ebben történő állami szerepvállalás. December közepén Siklóson, a várban a paksi bővítés megvalósítását szolgáló ötoldalú együttműködési megállapodást írt alá négy megye, Bács-Kiskun, Baranya, Somogy és Tolna önkormányzatának vezetője, illetve az atomerőmű két új blokkjának tervezéséért, megépítéséért és üzembe helyezéséért felelős tárca nélküli miniszter. Akkor és ott, utübbi, azaz Süli János a pécs-pogányi repülőtér szerepének ?újraértékeléséről” beszélt.

Az persze egy külön ügy lesz, hogy a pogányiak mit gondolnak majd arról, hogy ha kiderül, valóban komoly szándéka van a kormánynak arra, hogy alkalmassá tegye a baranyai légikikötőt nagy gépek fogadására. Amit egyrészt anak idején elutasítottak a helyiek, másrészt viszont a politika, s különösen a pécsi vezetés a korábbi nyilatkozatok szerint támogatna. Ráadásul nem csak ők, hanem a Pécsi Tudományegyetem, pécsi civilek és helyi vállalkozások is. Különösen arról, hogy Pécsről Nyugat-Európa felé, leginkább Anglia és Németország felé célszerű lenne menetrendszerinti légijáratot indítani. Ami persze költséget jelentene a városnak, sőt a helyi vállalkozásoknak, és optimális esetben más önkormányzatoknak is, ugyanakkor erre a város, az egyetem, a megye és a régió üzleti befektetésként is tekinthetne. És az egészen biztos, hogy Pécs egy térképpel és egy fontos térképpel többön szerepelne.

Kérünk, hogy támogasd a Szabad Pécs, a szabad sajtó működését!

KategóriákMETÁL