Parkolást akadályozó oszlopokat telepítettek a Jókai utcai iskola melletti egyirányú utca egyik oldalára. Olvasónk kiakadt.

Támogasd a Szabad Pécs működését!

“A Jókai suliba becslésem szerint nagyjából 5-700 gyerek jár, ennek a fele alsós, akiknek jó részét autóval hozzák reggel a szülei. A testvérpárokat, illetve a tanárokat számításba véve durván egy-kétszáz autó érkezik az iskolához reggel és délután is.

Reggel az emberek zöme 7.30-7.45 között kiteszi esetleg bekíséri a gyerekét és már megy is tovább. Délután minden gyerek egyszerre, 4-kor végez, a szülők pedig leparkolnak és ha előbb jöttek, megvárják a gyereket, ha később, akkor megkeresik hogy az udvaron/osztályteremben/aulában van-e, összeszedik a holmit, esetleg váltanak pár szót a tanítónőkkel/tanítókkal, egyszóval kicsit tovább időznek. Ennek köszönhetően a reggel sem bőséges parkolóhelyek délután kifejezetten szűkösek.

Mivel az iskola a fizetőparkoló övezetben van, a szülőknek éves parkolási engedélyt kell váltaniuk, vagy alkalmanként néhány száz forintot fizetniük a parkoláshoz. A délutáni helyszűke miatt az iskola melletti egyirányú utcákban nem csak a jobb oldali, kijelölt parkoló, de az úttest baloldalán, a járda és út közötti (valaha tán füves) kigödrösödött földes sáv is végig tele szokott lenni. Az áldatlan állapotokat megelégelve a BIOKOM (gondolom) végre lépett: az utca bal oldalát teljes hosszában végigszórta a parkolást gátló oszlopokkal. A terület visszarendezéséről nincs szó, hiszen az oszlopok leásásán kívül semmi nem történt. A gödrök maradtak, füvet nem vetettek. Kiváló megoldás. Ugyan hely lett volna rá, nem a várakozás kulturált módját igyekeztek megteremteni a(z előre) fizető ügyfelek részére, hanem jól lezárták az egyik oldalt.

Mivel a gyerek úgyis idejár (ráadásul erre a tanévre már úgyis megvette az engedélyt mindenki), majd autózik párt kört a t. szülő amíg valaki elmegy. Vagy megáll két utcával odébb, ahova viszont az engedélye már nem jó, így fizet alkalmanként. Briliáns. Zseniális. Alig találom a jelzőket.”

KategóriákMETÁL