Több mint egy héttel ezelőtt kérdeztük az ügyben a Biokomot. Arra sem válaszoltak, hogy ki és miért bontotta meg újra a Szepessy utcában található dokkolóállomásnál a térkövet.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Korábban már beszámoltunk a PécsiKe egyik balul sikerült dokkolójáról. A Széchenyi tér feletti állomást eredetileg nem is a mostani helyére tervezték. Úgy tudjuk, hogy városképi és örökségvédelmi szempontok miatt valósult meg mostani helyén, de így is megváltoztatott műszaki tartalommal. Itt ugyanis napelem és tető sincs a biciklik felett. De nem csak ez a probléma az állomással.

Ahogy nem sokkal a PécsiKe átadója után megírtuk sikerült pont egy ún. taktilis vezetősávra telepíteni a berendezést. Akkor (2019.06.19.) ezeket a fotókat készítettük. Jó látható, hogy az elágazás után egyszerűen a sáv útjába tették a biciklidokkolót.

Múlt héten (2019.07.10.) is készítettünk néhány képet, hasonló szögekből, mert némi változást fedeztünk fel. Jól látható, hogy ismét hozzányúltak a térkőhöz és új vizuális elemekkel bővült az utcaszakasz. A korábbi taktilis jeleket pedig eltávolították. Egészen parádésan fest a három különböző struktúra így együtt:

Csak reménykedni tudunk, hogy a beavatkozás technikai indíttatású volt és nem más volt célja… Mindenesetre még aznap megkerestük a Biokomot kérdéseinkkel, hiszen egyrészt a közterületek megbontását náluk kell engedélyeztetni, másrészt ők üzemeltetik a PécsiKét.

Igény volna rá

A 2010-es pécsi köztérfelújítások során a Vakok és Gyengénlátók Baranya Megyei Egyesülete is beleszólást kért, és kapott a tervezési, kivitelezési folyamatokba. Ugyan nem az elejétől, de mégiscsak így kerültek a vezetősávok a belváros jelentős részébe. Azt már Bögyös Zoltán, az egyesület mostani elnöke mondja el, hogy ebben a konkrét esetben egyelőre nem kaptak jelzést, panaszt a tagságuktól. Azt is hozzátette, hogy általában be szokták vonni őket hasonló helyzetekben, azaz megkérdezi őket pl. a Biokom vagy az önkormányzat, hogy nem jelent-e problémát egy új, hasonló létesítmény vagy átalakítás.

„Igény volna többre is és használnánk is, de sajnos még mindig sokan nem tudják, hogy ezek a jelek miért vannak ott a sávok. A leggyakoribb akadályok a reklámtáblák és a különböző közlekedési eszközök. Persze tudjuk, hogy ez nem a mi szándékos bosszantásunk miatt van” – teszi hozzá az egyesület elnöke, aki maga is fehér bottal, egyedül járja a várost. A legnagyobb problémát az jelenti, ha egy ilyen vezetősáv a semmiben, minden tájékozódási pont nélkül végződik.

KategóriákMETÁL