Duplán kapta meg az elmúlt napokban a helyi adók őszi részletéről szóló csekket és értesítőt számtalan pécsi. A Magyar Posta szerint a nyomda hibázott.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A Szabad Pécs számolt be arról, hogy a helyi adók őszi részletéről kiállított csekket és az adófizetési kötelezettségről szóló értesítőt a napokban duplán is kiküldték, a tudomásunk szerint Pécs öt különböző irányítószám alatt élő pécsieknek vagy az e címek alatt élő pécsiek egy részének.

Nem is csoda, hogy többen is felháborodtak, vagy legalábbis nem értették, mi történt. Egyértelmű persze, hogy a csekket csak egyszer kell befizetni, de ezt most a posta is külön hangsúlyozta. Pécsett egyébként, mint megírtuk, szokás, hogy a Polgármesteri Hivatal adóirodája a Magyar Postát bízza meg, nem csak az adóértesítők és csekkek kikézbesítésével, hanem a levelek kinyomtatásával (nyomdai szolgáltatás) és borítékolásával is. Ez tehát egy komplex szolgáltatás, ami valószínűleg a legolcsóbb, de mindenképpen praktikus megoldás.

Ehhez a helyi adó értesítő levelek kiküldéséhez szükséges adatokat/leveleket, a jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, az adatok védelmét biztosítva küldik meg a Magyar Postának. Vagyis a posta a megkapott adatsorból kinyomtattatja (nyomdai szolgáltatást biztosít vagy rendel meg egy alvállalkozótól) az értesítőket és hozzá a megfelelő csekkeket, borítékolja, majd kikézbesíti.

A különféle helyi adónemek értesítőit és csekkjeit (gépjármű adó, építményadó stb.) évente kétszer küldik ki, de az első fizetési határidő előtt, azaz március 15. előtt érkező levelekhez mellékelik a szeptemberi csekkeket is, így azt alapesetben is megkapja mindenki kétszer (már, ha nem fizette be valaki addig, ameddig az adatbázist az értesítés előtt lezárják). Idén azonban az egymás utáni két-három napon belül kétszeri kipostázás miatt a szeptemberi fizetési határidejű csekkeket háromszor is megkapták egyes pécsiek.

A Szabad Pécsnek dr. Lovász István, Pécs város jegyzője azt mondta, hogy a városháza, az adóiroda vezetőivel együtt megkereste a levelek kinyomtatására, borítékolásra, postázásra leszerződött partnerüket, a Magyar Posta Zrt.-t, mert a hiba náluk lehetett, ettől függetlenül természetesen sajnálta, hogy ilyen előfordult, és a kellemetlenségért elnézést kért.

Korábbi kérdéseinkre csütörtökön válaszolt a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztálya.

„A problémát a leveleket gyártó nyomdánál keletkezett hiba okozta. A felmerülő többletkiadásokat a nyomda megtéríti, az nem jelent plusz költséget az Önkormányzatnak. A kellemetlenségek miatt ezúton is elnézést kérünk” – írták.

KategóriákMETÁL