Viszontválaszt írt Kővári János válaszlevelére Heindl Péter jogász, emberi jogi aktivista. Mint írta, azért fogalmazott meg választ, mert szerinte – a személyeskedést kivéve – fontos, közérdeklődésre számot tartó vita alakult ki Kővári és közte.
A cikk a hirdetés után folytatódik
A Szabad Pécs hétfőn este közölte Heindl Péter emberjogi aktivista nyílt levelét, amelyet egy közszereplőnek, Kővári János (ÖPE) keresztény fundamentalista pécsi politikusnak címzett. A lényege az volt, hogy szerinte Kővári félremagyarázta a pécsi megyéspüspök keresztény családokat megszólító, imahétre felhívó levelét, és saját politikai céljait szolgálva, imára hívott a Pécs Pride ellen – úgy téve, mintha az egyházi vezető is ezt tette volna.
Kővári János válaszolt a nyílt levélre, e válasznak szintén helyt adtunk, lényege: a homoszexualitás nem természetes dolog.
Heindl Péter Kővári János válaszát elolvasva döntött úgy, hogy ismét nyílt levelet fogalmaz meg, amit lapunknak küld el ismét közlésre. A civil jogvédő elmondása szerint azért fogalmazott meg választ a válaszlevélre, mert szerinte – a személyeskedést kivéve – fontos, közérdeklődésre számot tartó vita alakult ki Kővári és közte.
Heindl Péter második, Kővári Jánosnak címzett nyílt levele az alábbiakban olvasható:
„Kedves János!
Ezúton csak arra szeretnék reagálni, amit a katolikus tanítás hagyományos homoszexualitás-ellenességével kapcsolatban írtál.
Meggyőződésem, hogy a szentírási szövegek homoszexuális-ellenessége csak az adott kor társadalmi viszonyainak és a bibliai főparancsnak – a szeretet parancsának – együttes figyelembevételével értelmezhető.
Az ókorban a rabszolgaság meglehetősen általános volt. A forrásokból ismert, hogy homoszexuális rabszolgatartók nagyon gyakran kényszerítettek velük azonos nemű rabszolgákat szexuális kapcsolatra. Ez nyilván utálatos, az Örökkévalónak nem tetsző dolog volt. (Legalább annyira utálatos dolog ez, mint a homoszexuálisokra nyomást gyakorolni, hogy a “normalitás” jegyében létesítsenek heteroszexuális viszonyt.)
Amikor tehát a Szentírás a homoszexuális kapcsolatokról szól elítélően, az véleményem szerint a rabszolgák és a mindenkori kiszolgáltatottak szexuális hajlamukkal ellentétes kapcsolatra kényszerítésének tilalmáról szól, ami valóban – bibliai szóhasználattal élve – „utálatos dolog”.
Bizonyos vagyok abban, hogy ahogy például a megkövezésről, a nők alacsonyabb rangúságáról, vagy a tőlünk eltérő hitűek üldözéséről szóló Szentírás-értelmezés – éppen a szeretet főparancsával való összevetés jegyében – az évszázadok során változott, ugyanúgy a homoszexuális kapcsolatot még elítélő egyházak, vallásfelekezetek erre vonatkozó értelmezése is változni fog idővel. Ehhez persze az kell, hogy egyre többen legyünk, akik szerint a homoszexuálisok éppen úgy büszkén vállalhatják önmagukat, beleértve a szexuális irányultságukat is, mint a heteroszexuálisok, és hogy egyre többen legyünk, akik cselekvően, velük együtt a nyilvánosság elé állva támogatjuk is őket ebben. Erről szól a Pride. Ezért kívánok én is részt venni rajta Pécsett, mint ahogy Budapesten már volt is alkalmam korábban részt venni hasoagáltnló demonstráción.
Üdv: Péter”
19.55 – Kővári János nem reagált
Cikkünk élesítése előtt pár perccel (10.27) írtunk Kővári Jánosnak azzal, hogy ha kíván reagálni Heindl Péter újabb levelére, annak helyt adunk. Mostanáig nem válaszolt, nem reagált.
