Viszontválaszt írt Kővári János válaszlevelére Heindl Péter jogász, emberi jogi aktivista. Mint írta, azért fogalmazott meg választ, mert szerinte – a személyeskedést kivéve – fontos, közérdeklődésre számot tartó vita alakult ki Kővári és közte.

A cikk a hirdetés után folytatódik



A Szabad Pécs hétfőn este közölte Heindl Péter emberjogi aktivista nyílt levelét, amelyet egy közszereplőnek, Kővári János (ÖPE) keresztény fundamentalista pécsi politikusnak címzett. A lényege az volt, hogy szerinte Kővári félremagyarázta a pécsi megyéspüspök keresztény családokat megszólító, imahétre felhívó levelét, és saját politikai céljait szolgálva, imára hívott a Pécs Pride ellen – úgy téve, mintha az egyházi vezető is ezt tette volna.

Kővári János válaszolt a nyílt levélre, e válasznak szintén helyt adtunk, lényege: a homoszexualitás nem természetes dolog.

Heindl Péter Kővári János válaszát elolvasva döntött úgy, hogy ismét nyílt levelet fogalmaz meg, amit lapunknak küld el ismét közlésre. A civil jogvédő elmondása szerint azért fogalmazott meg választ a válaszlevélre, mert szerinte – a személyeskedést kivéve – fontos, közérdeklődésre számot tartó vita alakult ki Kővári és közte.

Heindl Péter második, Kővári Jánosnak címzett nyílt levele az alábbiakban olvasható:

Kedves János! 

Ezúton csak arra szeretnék reagálni, amit a katolikus tanítás hagyományos homoszexualitás-ellenességével kapcsolatban írtál.

Meggyőződésem, hogy a szentírási szövegek homoszexuális-ellenessége csak az adott kor társadalmi viszonyainak és a bibliai főparancsnak – a szeretet parancsának – együttes figyelembevételével értelmezhető.

Az ókorban a rabszolgaság meglehetősen általános volt. A forrásokból ismert, hogy homoszexuális rabszolgatartók nagyon gyakran kényszerítettek velük azonos nemű rabszolgákat szexuális kapcsolatra. Ez nyilván utálatos, az Örökkévalónak nem tetsző dolog volt. (Legalább annyira utálatos dolog ez, mint a homoszexuálisokra nyomást gyakorolni, hogy a “normalitás” jegyében létesítsenek heteroszexuális viszonyt.)

Amikor tehát a Szentírás a homoszexuális kapcsolatokról szól elítélően, az véleményem szerint a rabszolgák és a mindenkori kiszolgáltatottak szexuális hajlamukkal ellentétes kapcsolatra kényszerítésének tilalmáról szól, ami valóban – bibliai szóhasználattal élve – „utálatos dolog”. 

Bizonyos vagyok abban, hogy ahogy például a megkövezésről, a nők alacsonyabb rangúságáról, vagy a tőlünk eltérő hitűek üldözéséről szóló Szentírás-értelmezés – éppen a szeretet főparancsával való összevetés jegyében – az évszázadok során változott, ugyanúgy a homoszexuális kapcsolatot még elítélő egyházak, vallásfelekezetek erre vonatkozó értelmezése is változni fog idővel. Ehhez persze az kell, hogy egyre többen legyünk, akik szerint a homoszexuálisok éppen úgy büszkén vállalhatják önmagukat, beleértve a szexuális irányultságukat is, mint a heteroszexuálisok, és hogy egyre többen legyünk, akik cselekvően, velük együtt a nyilvánosság elé állva támogatjuk is őket ebben. Erről szól a Pride. Ezért kívánok én is részt venni rajta Pécsett, mint ahogy Budapesten már volt is alkalmam korábban részt venni hasoagáltnló demonstráción.

Üdv: Péter”

19.55 – Kővári János nem reagált

Cikkünk élesítése előtt pár perccel (10.27) írtunk Kővári Jánosnak azzal, hogy ha kíván reagálni Heindl Péter újabb levelére, annak helyt adunk. Mostanáig nem válaszolt, nem reagált.

KategóriákMETÁL