A város közösségének bevonásával döntött a városvezetés Pécs új szlogenjéről. A pécsiek javaslatai közül először szakmai zsűri választotta ki a legjobb hármat, amelyekről több mint kétezer online szavazat alapján megint csak az itt élők mondhattak véleményt, írja a pécsi önkormányzat keddi sajtóközleménye.

A cikk a hirdetés után folytatódik



Varga Judit épp a minap “érvelt” azzal Brüsszelben, milyen sokan szavaztak a Fidesz-KDNP-re. Miközben arra kellett volna válaszokat adnia igazságügyi miniszterként, milyen állapotban is van szerinte (de leginkább a felmerült kérdések alapján, tényszerűen) Magyarországon a jogállamiság és a demokrácia. Jog, kapcsolódó tények és érvek helyett a hazai parlamenti választásra hivatkozott egy kiemelten fontos ügyben, nem egy kisközségi kultúrházban, választás előtt, hanem az Európai Tanács előtt.

Való igaz, a fentieknek gyakorlatilag nincs köze az alábbiakhoz, vagyis ahhoz, hogy Pécs városa új szlogent választott, de e helyütt megengedhető a szabad asszociáció. Annyi minimális köze meg mégiscsak van hozzá, hogy a többség döntésére való hivatkozásról van szó, ám ennek ellenére nagyon rossz érzésünk lehet.

Pécsett, persze, volt egy megelőző, hivatalos szakmai döntés, számos beérkezett ötlet közül hármat választottak ki, ráadásul hozott anyagból dolgoztak. Ízlésekről persze alapvetően kár vitatkozni, egy szlogen meg általában mindig vált ki vitát, de feltesszük, a végül három “döntősnek” minősített szlogen-terv közt egy sem volt, ami bármilyen rendes szakmai rostán átment volna. Magyarán egyik rosszabb és kínosabb volt mint a másik.

Ha már eldőlt, hogy szlogennek márpedig lennie kell, és eldöntötték azt is, hogy mindkét korábbi szlogent dobják – a nagyságrendekkel jobbnak tűnő Mediterrán hangulatok városát/ A kultúra városát –, talán érdemes lett volna vagy rendes szakmai pályázatot kiírni rá, vagy fenntartani a lehetőségét annak, hogy mégsem hirdetnek győztest.

Ehelyett így folytatódik a közlemény: „A pécsi önkormányzat még februárban hirdetett szlogenpályázatot, a felhívásra az itt élők számos ötlettel rukkoltak elő. A szlogenjavaslatok Pécs különleges értékeit közvetítették, legyen szó természeti kincsekről, épített környezetről, kulturális örökségről, vagy éppen egyedi hangulatról. A beérkezett ötletekből először egy szakmai zsűri választotta ki azt a három nyertes szlogent, amelyet ezután online szavazásra bocsátottunk”.

Aztán ki is hirdették a napokban lezárult voksolás eredményét, s “a pécsiek szavazataikkal az alábbiak szerint támogatták az ötleteket”:

  • Pécs – Mediterrán szerelem – 60,2%
  • Pécs – Évezredek pezsgése – 34,3% 
  • Pécs – A megnyerő város – 5,5%.

Tehát az új szlogen: Pécs – Mediterrán szerelem.

Megtudtuk még, hogy összesen több mint 2000, Pécsett és az agglomerációban élő lakos élt a szavazás lehetőségével, a legaktívabb városrészek Kertváros, Belváros és Uránváros voltak. És, hogy a városvezetés szerint a szavazás nem csak arra volt kiváló lehetőség, hogy Pécs város vezetése megismerje az itt élők véleményét, hanem arra is, hogy „közösen alapozzuk meg a város arculatának megújítását”.

Már csak azt kellene vaklamikor megtudnunk, mit is jelent az Pécs esetében, hogy mediterrán szerelem, és hogyan kívánják ezt kommunikálni majd.

KategóriákPUNK